Anja Prins

Anja Prins is sinds 2022 wethouder in Apeldoorn. In haar portefeuille heeft ze o.a. evenementen, inwonersparticipatie, spelen en bewegen, zorg, gezondheid en preventie.

Anja woont al vele jaren met veel plezier in Apeldoorn. Ze voelt zich verantwoordelijk voor het behouden van het goede en vindt het leuk om nieuwe initiatieven van de grond te krijgen. Zo is ze onlangs gestart met de campagne “Heb je een idee, doe er wat mee!”  voor het bevorderen van inwonersparticipatie. Ook simuleert Anja het gesprek over de toekomst en het behouden van grip op je leven bij het ouder worden door de oproep “Praat vandaag over morgen”.  Haar aanpak is open, benaderbaar en vasthoudend.

Anja Prins is trots op Apeldoorn, als mooie, groene stad om in te wonen, te werken, te ondernemen en te recreëren. Mede dankzij de inzet van veel vrijwilligers en samenwerkingen o.a. in de zorg, onderwijs en wonen gebeuren zoveel mooie dingen in onze stad, daar zet ze graag de schouders onder.

Als wethouder neemt Anja deel in de commissie Zorg, Jeugd en Onderwijs van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Tevens is ze voorzitter van de themagroep Zorg, Jeugd en Onderwijs van de G40 (de 100.000 plus gemeenten).

Anja Prins is raadslid geweest in Apeldoorn, Statenlid in de provincie Gelderland, bestuurder bij het Waterschap en was in de afgelopen periode wethouder in de gemeente Losser.

Haar hobby’s zijn tennissen en bridgen en daarnaast geniet ze graag van de gezellige terrassen en evenementen.

Getrouwd en een dochter van 27 jaar.

U kunt haar bereiken op a.prins@apeldoorn.nl