VVD valt met de deur in huis

Op 9 en 10 december liep de VVD Apeldoorn door Woudhuis en Osseveld om aan de bewoners te vragen waar zij tevreden over zijn en wat er beter kan. Bewoners reageerden positief en waren over het algemeen erg tevreden. Al zijn er altijd verbeterpunten…

“Als je in het gemeentehuis blijft zitten hoor je niet wat er leeft en wat mensen belangrijk vinden. De straat op gaan om informatie van inwoners in te winnen doen we als VVD al een aantal jaar. Als volksvertegenwoordiger vind ik dit eigenlijk heel normaal”, aldus Jenny Elbertsen, raadslid.

Bewoners vonden het moeilijk om verbeterpunten te noemen omdat het wonen in Apeldoorn als erg plezierig wordt ervaren. Bewoners in Woudhuis maakten zich wel zorgen over het tekort aan verlichting op straat. Dit zorgt voor een gevoel van onveiligheid. Ook zijn er in Woudhuis en Osseveld zorgen over het AZC dat wordt ingericht aan de Deventerstraat. Daarnaast geven bomen bij parkeerplaatsen in Woudhuis in de zomer hars af, waardoor mensen hun auto’s noodgedwongen langs de straatkant moeten parkeren. Ondanks dat de politie en de wijkagent in Woudhuis en Osseveld zich zichtbaar inzetten voor de veiligheid, vinden er toch nog veel woninginbraken plaats in de wijken – ook een aandachtspunt. Tieners in zowel Osseveld en Woudhuis missen plekken waar zij elkaar kunnen ontmoeten en zich kunnen vermaken. Men vindt het centrum van Apeldoorn prettig, maar velen vinden de sfeer in de Oranjerie afnemen door de hoeveelheid leegstand. De VVD-fractie gebruikt deze info de komende tijd om haar standpunten aan te scherpen.

Ook dit weekeinde gaan de liberalen weer een wijk in, dit keer de Velden en de Hoeven in De Maten, om meningen te peilen.

Aanstaande zaterdag, 17 december, zal de VVD kerstwensen van Apeldoorners verzamelen. Deze kerstwensen zullen de lokale liberalen, samen met Tweede Kamerlid Han ten Broeke, in de kerstboom voor de ingang van de Oranjerie hangen. De VVD Apeldoorn zal de leukste 3 wensen voor de stad op maandag 19 december via hun website bekend maken. VVD raadsleden zullen zich vervolgens inzetten om deze wensen te realiseren in de gemeente.

Maakt u zich ergens zorgen over of heeft u een goed idee voor de stad Apeldoorn? Laat dan zaterdag 17 december je stem horen voor de ingang van de Oranjerie.