Gelderse VVD kandidaat Sjoerd Bakker op bezoek bij Veeneman Bouwonderneming

Sjoerd Bakker, de Gelderse VVD- kandidaat voor het Europees Parlement was vandaag op bezoek bij Bouwonderneming Veeneman een mooi familiebedrijf in Apeldoorn. De aannemer richt zich met de 90 medewerkers vooral op het verduurzamen van de woningvoorraad, tijdelijke zorgunits, recreatiewoningen en het onderhoud van corporatiewoningen. Sjoerd: “Veeneman werkt vooral voor zorginstellingen, woningcorporaties en lokaal particuliere projecten. Het is mooi om te zien dat zij pragmatische oplossingen bedenken voor ingewikkelde problemen.Regelgeving staat een pragmatische oplossing soms in de weg. Het is leuk om met elkaar te brainstormen hoe het anders kan. En ondertussen blijven we allemaal vooral oppakken wat al kan.”

In vijf dagen is je woning gerenoveerd

Jan Veeneman: “We willen mensen die in een corporatiewoning wonen waarvan de woning wordt verduurzaamt zo min mogelijk belasten. Daarom hebben we Renovee bedacht. Een renovatie aanpak voor corporatiewoningen. De woning wordt in vijf dagen gerenoveerd. We werken met vaste teams die zich goed kunnen inleven wat het voor bewoners betekent. Hierdoor blijft het voor de bewoner behapbaar. Sjoerd Bakker, Kandidaat voor het Europees Parlement: ‘Renovee is een mooi voorbeeld van hoe je bewoners betrekt en niet al te zwaar belast. Een verbouwing is natuurlijk nooit leuk, maar je krijgt een heerlijk en duurzaam huis en de overlast is beperkt. Een mooi concept als je het mij vraagt.”

Zorgunits huren via WMO-loket

Soms hebben mensen tijdelijke voorzieningen nodig in de woning, bijvoorbeeld omdat er iemand ziek is en verzorgd moet worden. Hiervoor heeft Bouwonderneming Veeneman tijdelijke woonzorgunits ontwikkeld die aan WMO-loketten worden verhuurd. Als de voorziening niet meer nodig is dan kan de unit naar iemand anders toe. Jan Veeneman: “We hebben ook twee zorg-recreatiewoningen staan in Blokzijl. Een recreatiegebied dat we een poos geleden hebben gekocht en waar we 0-op-de-meter vakantiebungalows neerzetten. De zorg-recreatiewoningen zijn altijd verhuurd. Er blijkt dus veel behoefte aan te zijn.”