Het initiatievenfonds

Wist je dat je in Apeldoorn subsidie kunt krijgen voor een goed idee?

De gemeente Apeldoorn is groot voorstander van goede ideeën. Dat kan een buurtfeest zijn, de aanleg van een moestuin of… Een feestje rondom de jaarwisseling. Nu we een jaarwisseling zonder vuurwerk gaan beleven, is het een goed moment om alternatieve manieren te bedenken.

Met een initiatief kun je tot €2500,- subsidie krijgen. Om te zorgen dat je niet direct vastloopt in het bureaucratische systeem van de gemeente, is hier een initiatievenmakelaar voor aangesteld. Deze makelaar weet precies de weg binnen de gemeente en kan helpen bij het opstellen van een plan of het aanvragen van vergunningen.

De VVD ziet rond de jaarwisseling een kans om Apeldoorn nog meer te laten bruisen, feesten en genieten. Daarom heeft raadslid Jenny een amendement ingediend om het budget voor dit fonds te verhogen. Want meer geld betekent meer ruimte voor initiatieven! Daarbij maken we het aanvragen en ontvangen van de subsidie makkelijker en zorgen we voor minder regeltjes.

Uiteraard zitten er wel wat voorwaarden aan het aanvragen. Deze kun je overleggen met de initiatievenmakelaar van de gemeente, te bereiken op initiatievenmakelaar@apeldoorn.nl. Wil je meer weten over het fonds? Kijk dan ook op https://www.apeldoorn.nl/inwonersinitiatieven! Kom je er niet uit of heb je meer vragen? Onze raadsleden staan je graag te woord.

Op naar een fantastische jaarwisseling!