Nick Derks voorgedragen als opvolger van Jeroen Joon

De VVD heeft Nick Derks (36) voorgedragen als wethouder van Apeldoorn, nadat de positie vacant werd door de benoeming van Jeroen Joon als waarnemend burgemeester in Harderwijk. Nick Derks wordt geprezen om zijn ervaring, visie en leiderschap, die zijn essentieel bij het verwezenlijken van de ambitieuze doelstellingen van Apeldoorn, aldus Laurens van Piggelen, voorzitter van de VVD in Apeldoorn.

Met de komst van Nick Derks is het college weer op volle sterkte. Laurens zegt hierover: "We zijn zeer verheugd over de voordracht van Nick. Hij is de ideale kandidaat met ruime ervaring als wethouder en een brede kennis van de beleidsterreinen die hij overneemt van Jeroen Joon." Hij voegt daar aan toe: "In Apeldoorn zijn relaties, netwerken en een positieve persoonlijkheid van groot belang. Een goede klik is essentieel. Met Nick bouwen we aan langdurige relaties, niet alleen binnen de coalitie en de raad, maar ook daarbuiten, met tal van bedrijven, netwerken en onderwijsinstellingen die Apeldoorn rijk is."

Nick Derks woont momenteel in Wijchen, waar hij vijfenhalf jaar namens de VVD als wethouder actief is en daarvoor raadslid was. "Apeldoorn heeft de allure van een stad, de hoofdstad van de Veluwe, maar behoudt tegelijkertijd de vriendelijke sfeer van een dorp. Ik verheug me erop hier gauw te settelen." Nick is buitengewoon enthousiast over zijn nieuwe uitdaging: "Apeldoorn kent prachtige dorpen en wijken en ik wil graag die hardwerkende ondernemers en betrokken inwoners ontmoeten."

Na de voordracht van Nick is hij onmiddellijk begonnen met een kennismakingsronde langs het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad. De formele benoeming staat gepland voor 12 oktober, waarna 13 en 14 oktober in het teken staan van kennismaking met de ondernemersgemeenschap van Apeldoorn.