Nieuwe fractievoorzitter Apeldoornse VVD

Max van Oort is verkozen als nieuwe fractievoorzitter van de Apeldoornse VVD, nadat Tim Kamphuis zijn taken had neergelegd. Voorzitter Laurens van Piggelen over deze wissel.

Verandering is er altijd. Of dat goed is, hangt af van hoe je er mee omgaat. Dat zeg ik vaak in mijn eigen bedrijf. Het is niet altijd leuk, makkelijk, of verwacht. Echter, het biedt altijd nieuwe kansen. Daar stond ik even bij stil toen Tim mij informeerde dat hij stopt als fractievoorzitter.

Tim vertelde mij enige tijd geleden over de ontwikkelingen bij zijn huidige werkgever en dat hij daar graag voor wil gaan. Dat is ontzettend gaaf en een enorme blijk van zijn ambitie en kwaliteiten. Dat betekent wel dat dit niet te combineren is met zijn functie als fractievoorzitter. Ik vind dat op persoonlijke titel enorm jammer. Tim heeft onze fractie de afgelopen periode goed vertegenwoordigd en is een fijne persoonlijkheid in een coalitie die ook echt baat heeft bij goede relaties. Ik begrijp het echter volledig zijn afwegingen en we blijven werken aan onze punten.

Max neemt met unanieme steun van de fractie het voorzitterschap nu over. Met hem behouden we het ambitie- en kwaliteitsniveau. Hij heeft als vicevoorzitter al enorm gewerkt aan de relaties met coalitie en oppositie en dat helpt bij een soepele overgang. Tim ondersteunt hem daarbij om een zachte landing te garanderen. Het is fijn om te zien dat we veel kwaliteit in de fractie hebben en dat we als team verder kunnen met ons programma ‘Gelukkig in Apeldoorn’. Soler neemt de dankbare taak als vicefractievoorzitter over.

Het zijn nogal wat veranderingen, maar het belangrijkste is dat we hier op inspelen met elkaar. Ik wens Max en Soler succes met het oppakken van de taken. Er komen belangrijke dossiers aan die echt impact hebben op het Gelukkig zijn in Apeldoorn. We wensen hen succes en zorgen dat we hier als vereniging vaak over in gesprek gaan met elkaar.

Laurens van Piggelen, voorzitter VVD Apeldoorn