Bestemmingsplan KIEVEEN- WEST.

De VVD vindt het een goed plan waarbij het initiatief bijdraagt aan de hoofdopgave ‘vitale dorpen en buitengebied’ uit de Omgevingsvisie ‘Woest Aantrekkelijk Apeldoorn’. Het voorziet in de vraag aan bedrijfslocaties voor kleinschalige bedrijvigheid en de behoefte aan bedrijventerreinen in de gemeente Apeldoorn in het algemeen. Wat aanspreekt is, dat het initiatief bijdraagt aan het verstevigen van de plattelandseconomie en derhalve goed aansluit op de strategische economische beleidsvisie.

Een aantal bedrijven dat binnen de dorpskern gesitueerd is, kan verhuizen naar dit gebied en zou plaats kunnen maken voor woningbouw. Derhalve snijdt het mes, wat de VVD betreft, aan meerdere kanten.

Het verkeer, en dan met name de ontsluiting, is wel een item waar wij ons zorgen over maken en wij het college verzoeken hier goed op te letten bij de eventuele uitvoering van het plan. In gesprek blijven met de belanghebbenden zou wellicht voor een opening kunnen zorgen. Veiligheid, ook in het verkeer, blijft een van onze speerpunten. Iedereen moet zich veilig door onze gemeente kunnen bewegen. Letterlijk en figuurlijk!