Project Oranjerie

Vanavond lag het Beeld Kwaliteitsplan Oranjerie voor ons, een ambitieus plan voor de binnenstad van Apeldoorn. Ondanks een grondige renovatie, een paar jaar geleden, van de Oranjerie staan er veel winkelpanden leeg. Dat geldt ook voor de binnenstad. Een bruisend Oranjerie zoals wij haar leerden kennen is er niet meer.

Daarom is het plan opgevat om op deze betekenisvolle plek het oppervlak voor winkels terug te brengen, en meer woningen, kantoorruimte, een hotel en veel groen in de vorm van een stadspark toe te voegen. Voor de huidige winkels in de Oranjerie is er een plek  in de winkelstraat.

Als VVD staan wij zeer positief tegenover dit plan. Het brengt woningen en groen, meer levendigheid in het centrum en meer toeristen naar de binnenstad. Dit is goed voor onze inwoners, voor onze ondernemers en de aantrekkingskracht van de stad.

We hebben de wethouder gevraagd hoe lang dit gaat duren en hoe de planning eruit ziet.

En op welke manier de gemeente de ondernemers in de binnenstad meeneemt en voorziet van informatie over wat hen te wachten staat.

Kortom we kunnen niet wachten tot het project van start gaat en gaan werken aan een bruisende binnenstad.