Een herkenbaar kunstwerk

Afgelopen donderdag hebben we als VVD de motie “Een herkenbaar kunstwerk” bij de Cultuurnota ingediend, deze heeft het gehaald! We hebben een nieuw Marktplein inclusief Markthal, er gaat veel gebouwd en verandert worden in de binnenstad en het college is hard bezig om het centrum aantrekkelijker te maken. We willen dat nog iets extra gedaan wordt. We kunnen op het gemeentehuis nog wel wat aankleding gebruiken. We hadden een aantal populaire, voor Apeldoorn kenmerkende kunstwerken, zoals de zwijntjes op de rotonde bij de Amersfoortseweg/J.C. Wilslaan en de aap Baboe op het torentje van het gemeentehuis. Kunstwerken die gelinkt zijn aan de Veluwe en onze publiekstrekkers. Herkenbaar dus voor Apeldoorn. Baboe was een graag geziene gast die veel gefotografeerd en bekeken werd. De gorilla werd in 2019 voor een halfjaar op het gemeentehuis gezet, dit werd betaald door de Apenheul. Het doel van onze motie is om een publiekstrekker op het Marktplein te krijgen die aantrekkelijk, beeldbepalend en herkenbaar is voor Apeldoorn. Als trekker voor toeristen, Apeldoorners en de binnenstad aantrekkelijker te maken voor Apeldoornse ondernemers. Met vriendelijke groet, Max