Red Binky

Red Binky, Als kind kwamen vele Apeldoorners al bij Kinderboerderij Malkenschoten. Leren over dieren en lekker spelen en als je geluk had op de waterfiets.

Red Binky,

Inmiddels is het uitgegroeid tot een heus speel- en leerparadijs. Met de kerntakendiscussie die de gemeente jaren geleden voerde had Accres de opdracht commerciëler te worden en dit is waargemaakt.

Toch is dit geen dure attractie geworden. Voor een redelijke prijs kunnen families en vrienden bij Kinderparadijs Binky genieten van een dagje spelen, leren en ontwikkelen.

Het college stelt nu voor om dit speelparadijs te verbouwen naar een educatief stadspark met als doel een bezuiniging van €80.000,- per jaar te realiseren.

De VVD fractie zou dit ontzettend jammer vinden. Niet alleen gaat er een mooie attractie verloren. Ook zullen de lasten voor de baten uitgaan waardoor de beoogde bezuiniging niet gehaald kan worden. Educatie in een stadspark kost ook inzet van medewerkers en de kinderboerderij moet eerst worden gesloopt en het beoogde park aangelegd.

Accres heeft ondertussen aangegeven dat zij de boogde taakstelling anders kunnen behalen.

Dat lijkt ons WIN WIN.

Daarom hebben wij van harte ingestemd met het voorstel Accres op andere wijze invulling te laten geven aan beoogde bezuiniging en vast te leggen dat dieren behouden blijven in dit park.

Jenny Elbertsen